torsdag den 9. juli 2015

Overnatning med juniorer

Tirsdag/Onsdag i uge 28 havde vi planlagt at lave en overnatning med juniorerne ved Klubhuset. Dette for at se om vi kan have dem med på længere ture, samt også for at give dem oplevelsen af samvær og social hygge.

Vi mødtes tirsdag kl. 16:00. Vi blev enige om at starte med at fiske et par timer i åen lige ved klubhuset. Henning blev ved klubhuset og gav lidt instruktion i fluekast til et par stykker.
Derefter blev teltene slået op, og grillen tændt.

                                         Det viste sig efter den første regnbyge, at det lille telt var utæt




Efter aftensmaden kørte vi ud omkring Bredebro hvor det er let for drengene at gå da der ikke er høje siv. Der var også et par stykker der ville prøve at fiske med flue. Som nybegynder skal man ikke slås med høje siv. Det kan såmænd være problemfyldt nok.


Vel ankommet riggede vi til. Jeg havde kun fluestangen med. Men de fleste drenge fiskede med orm. Det er også det nemmeste, og super effektivt.

Da Henning og jeg havde fået sendt drengene ned til åen stod vi og snakkede lidt. Henning sagde " det ville nu være lækkert såfremt en af dem fangede en fisk".

Vi havde ikke fisket mere end ca. 30 min. da jeg bliver ringet op af Marc. Han siger" Rasmus har en stor fisk på".
Jeg spurgte så om der var en i nærheden der havde et net. Dette bekræftede han. Så jeg sagde de blev nødt til at klare det selv, da jeg var flere hundrede meter væk. Dette gjorde de jo fortrinligt som det ses på billedet.
                                         havørred 2,4 kg. 60 cm.

Ca. kl: 23:30 sad vi ved klubhuset igen og hyggede os med historier og jordbær


Ved 2 tiden krøb vi allesammen i soveposen.

Efter morgenmaden (som Christian`s far sponsorerede) tog vi ud at fiske igen.


Kl: 14:30 var vi ved klubhuset hvor nogle trætte drenge blev afhentet af deres forældre.

Vi vil hermed takke drengene for et par dejlige dage. Det kan vi roligt gentage en anden gang.

Med venlig hilsen
juniorudvalget.

P:s. Nedenunder kan i se et link til Rasmus`fangst af havørreden.

https://www.youtube.com/watch?v=XEsTYky7LT4

Ingen kommentarer:

Send en kommentar