søndag den 16. april 2017

Premieren 2017

Vågned ved 5 tiden mandag mandag morgen. Jeg kunne ikke sove mere. Måske skyldes det dagen igår. Så jeg besluttede mig at nedskrive dette.
Thomas og jeg havde jo som sædvanlig inviteret til grillpølser på premieredagen. I alt var der tilmeldt 22 personer, hvilket vi syntes var ret godt, Der dukkede så lidt flere op, men der var pølser til alle.

Jeg havde aftalt med 4 juniorer at vi mødtes ved klubhuset kl: 8:00.
Asmus og Marc fiskede med flue, og gik nedstrøms fra broen i Ellum. Victor, Jacob og jeg tog spinderen og gik opstrøms.
Medens vi gik der og fiskede fik jeg en MMS fra Christian. Billedet viste Allan med en laks.

En glad fanger med laks på 8,5 kg.


Jeg havde aftalt med Thomas at vi ville være ved klubhuset kl. 12, for at hjælpe. Der begyndte de første indberetninger om fangster at dukke op. Bl.a. om en tysker som havde fanget en laks på ca. 8 kg. Desuden var der et tidligere medlem som havde fanget en. Jeg mente det kunne være Rasmus, og ganske rigtigt. Rasmus og han 2 makkere dukkede op lidt senere og fremviste denne.

Rasmus med sin laks 7,2 kg.

Snakken gik lystigt ved bordene. Som den jo gør blandt lystfiskere om ikke fangede og  mistede fisk


Efter grillpølserne gik Jacob, Victor, Marc og jeg ned i ådalen bag klubhuset. Jeg havde aftalt med Jacob og Victor at vise dem hvordan man fisker med vådflue (nybegyndere). Marc`s fluehjul var gået i stykker, og han tog derfor spindestangen og ormetacklet

Medens jeg stod sammen med Victor og forsøgte at få nogle vindknuser ud af Victor´s forfang, syntes at jeg hørte nogen råbe mit navn. Jeg spurgte de 2 andre om de hørte noget. Nej sagde de. Men så lød der et højere råb "Richard". Det lød som en der havde brug for hjælp. 

Det er Marc, han har fisk på. Jeg smed min stang i græsset og løb over mod Marc. Han stod med flekset klinge og fightede en laks.

Jeg havde ikke taget nettet med ned idet vi jo kun skulle fiske med små fluer og kun gik efter bækørredder. Dette fortrød jeg nu. Jeg fik sat mig på hug på en lille knold, og forsøgte at tage laksen med hænderne. Efter en del fumlen fik jeg fingrene ind i gællerne og smed den op på land. Tænk hvis jeg havde mistet den!!!! Der stod han så Marc. Han nærmest rystede over hele kroppen (laksefeber?)

Marc med sin laks på 4,71 kg.
Kl. 17:15 blev Victor og Jacob hentet, og jeg følte mig godt brugt og kørte hjemad. På vejen hjem i bilen får jeg så dette billede.

En glad thomas med sin laks på 8,4 kg.

 
Historien bag er at Thomas havde sagt " i år vil jeg fange min laks på flue". Jeg sagde bare at det nok ikke ville vare længe inden han gik over til ormestangen. Jeg må jo tage mine ord i mig. Det gjorde manden sgu godt. Så der er nok blevet født en fluefisker der.

Alt i alt. En fantastisk premieredag. Specielt glæder det mig at en af vore juniorer Marc fik sin første laks.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar